سوالات برنامه ریزی استراتژیک با پاسخ تشریحی

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوالات برنامه ریزی استراتژیک همراه جواب

من قبلاً در مورد چگونگی نوشتن یک طرح تجاری ، از جمله م keyلفه های اصلی لازم برای جلب توجه سرمایه گذار ، مطالبی را نوشتم. اما این بیشتر یک سند خارجی بود که برای اشخاص ثالث مانند سرمایه گذاران خطرپذیر یا بانک ها استفاده می شد. ایجاد یک برنامه استراتژیک داخلی و بلند مدت برای تجارت ، که با تصمیم گیری خود مدیریت را هدایت می کند ، متفاوت است. این بسیار جزئی تر است و ایجاد آن ممکن است ماه ها به طول انجامد. در اینجا شش م topلفه اصلی برای ایجاد یک برنامه استراتژیک قاتل برای تجارت شما آورده شده است.

۱٫ ارزیابی روند صنعت ، رقبا و مشتری سوالات برنامه ریزی استراتژیک همراه جواب

اولین قدم هر برنامه ریزی استراتژیک با مطالعه بازار کلی که در آن فعالیت می کنید شروع می شود. صنعت چقدر بزرگ است؟ رشد آن چقدر سریع است؟ رقبای اصلی چه کسانی هستند؟ بودجه آنها چقدر خوب است؟ آنها چه حرکاتی انجام می دهند؟ روند قیمت گذاری چیست؟ مشتریان شما از چه محصولات یا خدماتی درخواست می کنند؟ آیا روند اقتصادی کلان در بازی وجود دارد؟ موضوعات مربوط به مقررات دولتی شما نمی توانید برای تجارت خود برنامه موثری تنظیم کنید مگر اینکه واقعاً بفهمید که از منظر صنعت و رقابت در مقابل چه چیزی هستید. در مورد این به عنوان ارزیابی “خارجی” از روند کلی بازار فکر کنید که بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

۲٫ تجزیه و تحلیل SWOT در مورد کسب و کار خود را انجام دهید سوالات برنامه ریزی استراتژیک همراه جواب تجزیه و تحلیل SWOT نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای شرکت شما را به صورت انتقادی ارزیابی می کند. نقاط قوت در کارمندان ، مشتری ، موقعیت بازار ، منابع مالی ، کانال های فروش ، محصولات ، سودآوری ، رشد و … نقاط ضعف در کارکنان ، موقعیت بازار ، حاشیه ، منابع مالی ، آسیب پذیری رقابتی ، محصولات از دست رفته ، شکایات مشتری ، کانال های فروش از دست رفته و غیره فرصت های ورود به بازارهای ممتاز ، ایجاد اتحاد ، جمع آوری کمک مالی ، راه اندازی محصولات جدید ، پیگیری فعالیت M&A ، سو exploاستفاده از نقاط ضعف مشتری و غیره. و تهدیدهای پیرامون اقتصاد ، از دست دادن کارمندان اصلی ، کمبود منابع مالی ، جریان نقدی محدود ، رفع واسطه ، پایین آمدن قیمت ها و … در مورد این به عنوان ارزیابی “درونی” از تجارت خود فکر کنید.

۳٫ مأموریت و چشم انداز خود را تعریف کنید
هنگامی که ارزیابی خارجی و داخلی انجام شد ، شما در موقعیت خوبی هستید که می توانید بیانیه ماموریت و بیانیه چشم انداز خود را تهیه کنید. در بیانیه ماموریت شما صحبت از “چرا ما وجود داریم؟” چیزی مانند “ماموریت ما جایگزینی تحقیقات گران قیمت آفلاین بازار با بینش کیفیت یکسان از گوش دادن به اجتماعی است”. بیان چشم انداز شما بیانگر این است که “ما چه چیزی ارائه می دهیم و به کجا می رویم”. و تمام گفته های خوب دید باید قابل اندازه گیری و بازه زمانی باشند. چیزی مانند “ما قصد داریم ۵۰ میلیون دلار درآمد حاصل از سیستم عامل شنود اجتماعی پیشرو در صنعت خود را طی ۳ سال”. اینها عبارتهای “ستاره شمالی” است که کلیه تصمیمات دقیق را از آنجا راهنمایی می کند.

۴- اهداف شرکتی خود را مشخص کنید سوالات برنامه ریزی استراتژیک همراه جواب

هنگامی که می دانستید به کجا می روید ، در نمای ۳۰۰۰۰ فوت و آنچه از نظر صنعت و رقابت با آن مخالف هستید ، اکنون در موقعیتی هستید که می توانید اهداف تجاری خاص خود را برای دستیابی به این چشم انداز شروع کنید. اهداف شما نتایج خاصی هستند که سعی در دستیابی به آنها دارید. این می تواند مواردی مانند تغییر در ارائه محصول ، استراتژی های فروش و بازاریابی ، منابع مالی ، بهره وری عملیاتی ، فرهنگ کارکنان ، اهداف مالی و موارد دیگر را شامل شود. چه اتفاقات سطح بالایی باید رخ دهد تا بینایی شما به واقعیت تبدیل شود.

۵- اهداف سطح گروه را آموزش دهید سوالات برنامه ریزی استراتژیک همراه جواب با ادامه “لایه برداری لایه های پیاز” ، اکنون باید تصمیم بگیریم که برای کمک به شرکت در رسیدن به هر یک از اهداف تجاری خود ، چه اهداف و ابتکارات خاصی را باید اجرا کنیم. این کار معمولاً به صورت گروه به بخش در شرکت انجام می شود – تعیین اهداف خاص برای تیم محصول ، فروش و بازاریابی ، عملیات ، فناوری ، امور مالی و منابع انسانی. به عنوان مثال ، یک هدف تجاری ممکن است “بهبود روحیه شرکت” باشد و هدف خاص بخش منابع انسانی برای پشتیبانی از آن هدف “راه اندازی مزایای جدید کارمندان” است. شما باید تمام اهداف سطح دپارتمان را به تعداد اندکی از مواردی که بخش می تواند در هر سال جمع کند ، محدود کنید. و این اهداف باید SMART – مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، متمرکز بر نتایج و زمانبندی شده باشند.

۶٫ نیازمندی های کارکنان ، بودجه و منابع مالی را تعیین کنید سوالات برنامه ریزی استراتژیک همراه جواب

هنگامی که تمام نیازهای وزارتخانه تعریف و اندازه گیری شد ، اکنون می توانید آنها را در یک برنامه شرکتی متمرکز ، ساختار سازمانی و بودجه جمع آوری کنید. اگر منابع مالی کامل لازم برای دستیابی به این برنامه را ندارید ، یکی از این دو 101 را دارید: (i) اهداف خود را تا حدی پایین بیاورید که بتوانید راحتتر از پس آن برآیید یا (ii) سرمایه لازم برای دستیابی به برنامه کامل خود را افزایش دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *