دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فکری این روند ذهنی را پشت سر می گذارد: “عملکردم آنگونه که باید باشد نیست، از چه بهانه ای میتوانم استفاد کنم که به من کمک کند آبرویم را حفظ کنم؟ بزار ببینیم : عدم سلامتی؟ نداشتن تحصیلات کافی؟ سن بالایم؟ سن پایینم ؟ بدشانسی؟ بدبختی ؟ همسر؟ روشی که خانواده ام مرا تربیت کرده اند؟ ”
هنگامی که قربانی این بیماری عدم موفقیت بهانه “خوبی” را انتخاب کرد ، به آن پایبند میشود. سپس به بهانه استناد می کنند تا برای خودش و دیگران توضیح دهد که چرا پیشرفت نمیکند.
و هر بار که قربانی بهانه می آورد ، این بهانه بیشتر در ضمیر ناخودآگاهش فرو می رود. افکار مثبت یا منفی هنگام بارور شدن با تکرار مداوم ، قویتر می شوند. در ابتدا قربانی بهانه تراشی می داند که بهانه هایش کم و بیش دروغ است. اما هرچه مرتباً آن را تکرار کند ، اطمینان پیدا می کند که کاملاً درست است ، که بهانه دلیل اصلی عدم موفقیت او است.
بنابراین در برنامه فردی خود برای موفقیت در تفکر روش اول این است که باید خود را در برابر بهانه تراشی ، بیماری عدم موفقیت، ایمن کنید.
چهار نوع از رایجترین شکل های بهانه تراشی
بهانه تراشی در انواع مختلف پدیدار می شود ، اما بدترین نوع این بیماری عبارتند از: بهانه سلامتی ، بهانه هوش ، بهانه سنی و بهانه شانس. حال بیایید ببینیم که چگونه می توانیم از خود در برابر این چهار بیماری متداول محافظت کنیم.
اما از سلامتی مناسبی برخوردار نیستم.  دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف
بهانه های سلامتی از جمله “حالم خوب نیست” گرفته تا موارد خاص “من فلان مشکل را دارم، را شامل میشود.
ضعف سلامتی، در هزار شکل مختلف ، بهانه ای برای کوتاهی در انجام کاری است که فرد می خواهد انجام دهد ، عدم پذیرش مسئولیت های بیشتر ، ناتوانی در کسب درآمد بیشتر ، عدم دستیابی به موفقیت.
میلیون ها و میلیون ها نفر از بهانه تراشی سلامتی رنج می برند. اما آیا در اکثر موارد عذر موجهی است؟ لحظه ای به همه افراد بسیار موفقی که می شناسید فکر کنید ، که میتوانستند بهانه تراشی کنند اما اینکار را انجام ندادند.
دوستان پزشک و جراحم به من می گویند که در میان انسان ها نمونه بی عیب و نقص وجود ندارد. همه افراد از لحاظ جسمانی دارای مشکلاتی هستند. بسیاری به طور کامل یا تا حدی تسلیم بهانه تراشی سلامتی می شوند ، اما افرادی که به موفقیت فکر می کنند اینگونه نیستند.
در یک بعدازظهر شاهد دو تجربه متفاوت بودم که نگرش صحیح و ناصحیح نسبت به سلامتی را نشان می دهند.
مدت زیادی از سخنرانیم در کلیولند نگذشته بود که فردی حدودا سی ساله ، از من خواسته برای چند دقیقه به صورت خصوصی با او صحبت کنم. درباره سخنرانیم مرا مورد تحسین قرار داد و سپس گفت ، “متاسفانه ایده های شما نمی تواند خیلی به من کمک کند.”
وی ادامه داد: “من شرایط قلبی نابسامانی دارم و باید خودم را تحت مراقبت قرار دهم .” او در ادامه توضیح داد که به چهار پزشک مراجعه کرده است اما آنها نتوانسته اند مشکلش را تشخیص دهند وی از من درخواست کرد که برای مشکلش پیشنهاد ی ارائه دهم.”  دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف
من گفتم: “من هیچ چیز در مورد قلب نمی دانم ، اما به عنوان یک فرد غیر متخصص ، درصورت بروز چنین مشکلی این کارها را انجام می دهم. اول ، به بهترین متخصص قلب مراجعه می کنم که تشخیص او را قطعی می دانم و می پذیرم. شما قبلاً توسط چهار پزشک معاینه شده اید و هیچکدام تشخیص خاصی در زمینه قلب شما نداشتند. اجازه دهید پزشک پنجم آخرین معاینه شما باشد. این امکان وجود دارد که قلب شما کاملا سالم باشد. اما اگر همچنان به نگرانیتان ادامه دهید ، در نهایت ممکن است یک بیماری قلبی جدی دچار شوید . اغلب موارد این فکر که ممکن است بیماری خاصی داشته باشید در واقعیت منجر به ایجاد بیماری می شود.
“دومین چیزی که من توصیه می کنم این است که کتاب عالی دکتر شیندلر را بخوانید ،” چگونه ۳۶۵ روز در سال زندگی کنیم ” . دکتر شیندلر در این کتاب نشان می دهد که از هر چهار تخت بیمارستان سه تخت توسط افرادی که از نظر عاطفی به خودشان تلقین می کنند ، اشغال شده است. تصور کنید ، از هر چهار نفری که در حال حاضر بیمار هستند ، سه نفر آنها یاد میگرفتند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند و اینگونه بیمار نمیشدند. کتاب دکتر شیندلر را بخوانید و برنامه خود را برای مدیریت احساسات ایجاد کنید.
سوم ، تصمیم میگیرم تا زمان مرگم زندگی کنم. صحبتم را ادامه دادم تا به این فرد نگران درباره نصایحی که سالها پیش از یکی از دوستان وکیلم که مبتلا به سل بود شنیده بودم را به او ارائه دهم . این دوست می دانست که باید یک زندگی تحت مراقبتی داشته باشد اما این امر او را از حرفه وکالت ، پرورش یک خانواده خوب و لذت بردن از زندگی منصرف نکرده است. دوستم ، که اکنون هفتاد و هشت سال دارد ، فلسفه خود را با این جملات بیان می کند: “من می خواهم زندگی کنم تا زمانی که بمیرم و زندگی و مرگ را باهم اشتباه نخواهم گرفت. تا زمانیکه روی این زمین هستم می خواهم زندگی کنم. چرا فقط بطور ناقص زنده باشم؟ هر دقیقه ای که یک فرد نگران مرگ می شود ، فقط یک دقیقه است که ممکن است شخص مرده باشد. ”
همان موقع مجبور شدم او را ترک کنم ، زیرا باید با هواپیما به دیترویت میرفتم. در هواپیما تجربه دوم اما بسیار خوشایندتر اتفاق افتاد. بعد از سر و صدای برخواستن هواپیما ، صدای تیک تیک شنیدم. با تعجب نگاهی به کسی انداختم که کنارم نشسته بود، زیرا صدا متعلق به او بود .  دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف
وی خندید و گفت: ” این بمب نیست. فقط صدای قلب من است.”
من به وضوح متعجب شدم ، بنابراین او ادامه داد تا به من بگوید چه اتفاقی افتاده است.
درست بیست و یک روز قبل ، او تحت یک عمل جراحی قرار گرفته بود که مستلزم قرار دادن یک دریچه پلاستیکی در قلب او بود. وی توضیح داد که صدای تیک تاک برای چندین ماه ادامه خواهد داشت ، تا زمانی که بافت جدیدی روی دریچه مصنوعی رشد کند. از او پرسیدم که قصد انجام چه کاری را دارد؟
او گفت: ” من برنامه های زیادی دارم. وقتی به مینه سوتا برگردم قصد تحصیل در رشته حقوق را دارم. امیدوارم که روزی شغل دولتی داشته باشم. پزشکان به من می گویند که باید چند ماه استراحت کنم ، اما بعد از آن بهتر می شوم. ”
بنابراین شما شاهد دو شیوه مواجهه با مشکلات سلامتی هستید. فرد اول ، حتی مطمئن نبود که اساسا مشکلی داشته باشد ، نگران ، افسرده ، در مسیر شکست قرار داشت و می خواست کسی احساسش را تایید کند که نمی تواند پیشرفت کند. نفر دوم ، پس از انجام یکی از سخت ترین عمل های جراحی ، خوش بین و مشتاق انجام کاری بود. تفاوت در نحوه تفکر آنها در مورد سلامتی بود!
خودم تجربه بسیار مستقیمی در مورد بهانه تراشی سلامتی داشته ام. من دیابتی هستم. بلافاصله پس از کشف این بیماری (حدود ۵،۰۰۰ مورد تزریق) ، به من هشدار داده شد که: “دیابت یک بیماری جسمی است ؛ اما بیشترین آسیب ناشی از نگرش منفی به آن است. اگر نگران آن باشید و ممکن است واقعاً به مشکل بر بخورید.
به طور طبیعی ، از زمان پی بردن به دیابتم، تعداد زیادی از بیماران دیابتی دیگر را شناختم. بگذارید از دو نمونه متضاد برایتان بگویم. یکی از اشخاص که به مورد بسیار خفیف دیابت مبتلا بود وبه گروه افراد وسواسی ملحق شد.
افکار وسواسی نسبت به سرماخوردگی داشت، او معمولاً به طرز تمسخر آمیزی لباس گرم می پوشید. از عفونت می ترسید ، بنابراین از هر کسی که کوچکترین عطسه ای داشته دوری می کرد. او از کار سخت می ترسد ، بنابراین تقریباً هیچ کاری نمی کند. او بیشتر انرژی ذهنی خود را صرف نگرانی در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد می کند. او با گفتن اینکه مشکل او واقعاً “چقدر افتضاح” است افراد دیگر را خسته می کند. بیماری واقعی او دیابت نیست. بلکه او قربانی بهانه تراشی است. او خود را با ناتوان بودن تحت ترحم قرار داده است.
حالت افراطی دیگر مدیر بخش یک شرکت بزرگ انتشاراتی است. او به یک مورد شدید مبتلا است. او حدود سی برابر انسولین بیش از شخصی که در بالا عنوان شد انسولین مصرف می کند. اما او زندگی نمی کند تا بیمار شود. او زندگی می کند تا از کار خود لذت ببرد و اوقات خوشی داشته باشد. یک روز به من گفت ، “مطمئناً این بیماری یک مشکل است ، اما اصلاح صورت نیز همینطور است.اما من از اینکه به این فکر کنم که به بستر بیماری می روم برآشفته میشوم. وقتی انسولین مصرف می کنم ، فقط متشکر از کسانی ام که انسولین را کشف کرده اند.
” یکی از دوستان خوبم، که مربی یک کالج مشهور است ، در سال ۱۹۴۵ بدون یک دست از اروپا به وطن بازگشت. جان با وجود نقص خود ، همیشه لبخند می زند و همیشه به دیگران کمک می کند. او به اندازه هر کسی که می شناسم خوش بین بود . یک روز من و او صحبت طولانی ای در مورد معلولیت او داشتیم.  دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف
او گفت ، “این فقط یک دست است ،” مطمئناً ، دو دست از یکی بهتر است. اما آنها فقط بازوی من را قطع کردند. روحیه من صد در صد سالم است. من واقعاً از این بابت سپاسگزارم. ”
یکی دیگر از دوستانم که که دچار قطع عضو است یک گلف باز عالی است. یک روز از او پرسیدم که چگونه تنها با یک بازو توانسته چنین سبکی عالی را ایجاد کند. و این را گفتم که اکثر گلف بازان با دو دست نیز نمی توانند به این خوبی بازی کنند. پاسخ او بیانگر نکات زیادی است. وی گفت: “خوب ، تجربه ثابت کرده که نگرش صحیح و یک دست ،نگرش غلط و دو بازو را شکست خواهد داد .” این امر نه تنها در زمین گلف بلکه در هر زمینه ای از زندگی صدق می کند.
چهار عملی که می توانید برای مقابله با بهانه تراشی سلامتی انجام دهید.
بهترین ایمنی در برابر بهانه تراشی سلامتی شامل این چهار توصیه است:

از صحبت در مورد سلامتی خودداری کنید. هرچه بیشتر در مورد یک بیماری ، حتی سرماخو  دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف ردگی عادی صحبت کنید ، به نظر می رسد بدتر میشود . صحبت در مورد ضعف سلامتی مانند این است که کود را روی علف های هرز بگذارید. علاوه بر این ، صحبت کردن در مورد سلامتی شما یک عادت بد است. مردم را خسته می کند. این باعث می شود خودخواه و غرغرو به نظر برسد. افراد موفق تمایل طبیعی به صحبت در مورد ضعف سلامتیشان را از بین می برند. ممکن است کسی (و اجازه دهید تأکید کنم صحبت کردن ممکن است) کمی همدردی کسب کند ، اما نمیتوان احترام و وفاداری کسب کند.
از اینکه نگران سلامتیتان باشید خودداری کنید. دکتر والتر آلوارز ، مشاور ممتاز کلینیک مشهور مایو ، اخیراً نوشت ، “من همیشه درخواست می کنم که افراد مضطرب کمی خویشتن داری را تمرین کنند. به عنوان مثال ، وقتی این مرد را ملاقات کردم(شخصی که یقین داشت به بیماری کیسه صفرا مبتلا بود ، اگرچه هشت آزمایش اشعه ایکس جداگانه نشان داد که اندام کاملاً نرمال است) ، از او خواهش کردم که دیگر آزمایش اشعه ایکس کیسه صفرا را انجام ندهد. من از صدها فردی که فکر می کردند مشکلات قلبی دارند خواهش کردم دست از اینکار بکشند. ”  دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ پی دی اف

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *