دانلود کتاب اموزش یوگا

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود کتاب اموزش یوگا با فرمت پی دی اف
کارل ورنر اظهار داشت : اولین مدرک سنت یوگیس و یوگا در سرود ۱۰٫۱۳۶ کتاب Rigveda در Keśin یافت می شود . [۷]

یوگی های دوران ودایی شواهد اندکی از وجود آنها ، شیوه ها و دستاوردهای آنها برجای گذاشت. و چنین شواهدی که در وداها باقی مانده اند ، ناچیز و غیرمستقیم است. با این وجود ، وجود یوگی های موفق در زمان ودایی را نمی توان تردید کرد.

-  کارل ورنر ، یوگا و آگ ودا [۷]
ریگودا ، یوگا را توصیف نمی کند ، و شواهد کمی در مورد اینکه این اعمال چه بوده است ، وجود دارد. [۷] ارجاعات اولیه به روایاتی که بعداً بخشی از یوگا شدند ، در Brihadaranyaka Upanishad ، قدیمی ترین هندو اوپانیشاد انجام شده است. [۶۴] به عنوان مثال ، عمل پرانایاما (تنظیم هوشیارانه تنفس) در سرود ۱٫۵٫۲۳ از Brihadaranyaka Upanishad (حدود ۹۰۰ قبل از میلاد) ذکر شده است ، و تمرین pratyahara (تمرکز تمام حواس شخص به خود) در سرود ذکر شده است. ۸٫۱۵ از Chandogya Upanishad (حدود ۸۰۰–۷۰۰ قبل از میلاد). [۶۵] [توجه داشته باشید ۸] Jaiminiya اپانیشاد برهمانا آموزد سرودتکرار و کنترل نفس. [۶۷]

اعمال زاهدانه ودایی
اعمال زاهدانه ( تاپاس ) ، تمرکز و حالت های بدنی که توسط کشیش های ودایی برای انجام یاجا (قربانی کردن) استفاده می شود ، ممکن است پیش از این یوگا باشد. [یادداشت ۹] وراتیا ، گروهی از زاهدان اشاره شده در آتاراوودا ، بر وضعیت های بدنی که ممکن است به آساناهای یوگیک تبدیل شده باشند ، تأکید کرد . [۵۶] Samhitas اولیه همچنین حاوی اشاراتی به زاهدان گروه دیگر مانند munis ، ke thein و vratyas است. [۶۴] تکنیک های کنترل نفس و انرژی های حیاتی در Brahmanas (متن پیکره ودایی ، حدود ۱۰۰۰–۸۰۰ قبل از میلاد) و Atharvaveda ذکر شده است .[۵۶] [۶۸] Nasadiya Sukta از ریگ ودا حضور سنتی متفکرانه اولیه را پیشنهاد می کند. [یادداشت ۱۰] دانلود کتاب اموزش یوگا با فرمت پی دی اف

دوران پیش کلاسیک (۵۰۰-۲۰۰ پ.م.)
مفاهیم سیستماتیک یوگا در متون c شروع به ظهور می کنند. ۵۰۰–۲۰۰ قبل از میلاد مانند متون بودایی اولیه ، اوپانیشادهای میانی ، باگاواد گیتا و شانتی پروا از Mahabharata . [71] [یادداشت ۱۱]

بودیسم و ​​جنبش śramaṇa

شاهزاده سیذارتا گوتاما (بودا) موهای خود را می تراشد و به یک سرامانا (یک زاهد یا سالک سرگردان) تبدیل می شود. بوروبودور ، قرن ۸
نقاشی ماهاویرا در حال مراقبه در زیر یک درخت
آسانا که در آن جین ماهاویرا است گفت: به علم مطلق به دست آورده اند
با توجه به جفری ساموئل ، “بهترین شواهد تا به امروز” ما نشان می دهد که شیوه های یوگا “در محافل زاهدانه همان اوایل توسعه śramaṇa جنبش ( بودایی ها ، Jainas و Ajivikas )، احتمالا در اطراف ششم و پنجم پیش از میلاد قرن.” این امر در طی دوره ای به نام ” شهرنشینی دوم ” رخ داده است. [۹] به گفته مالینسون و سینگلتون ، این سنت ها اولین کسانی بودند که از تکنیک های روان فیزیکی استفاده می کردند ، عمدتا به عنوان دهانا و تاپاس شناخته می شوند . اما بعداً به عنوان یوگا توصیف شد ، تا برای رسیدن به هدف رهایی ( موکشا ، نیروانا ) از سامسارا (دور تولد دوباره) تلاش کند.[۷۴]

ورنر اظهار داشت ، “بودا بنیانگذار سیستم او [یوگا] بود ، حتی اگر ، مسلماً ، وی از برخی از تجربیاتی که قبلاً تحت معلمان مختلف یوگا در زمان خود بدست آورده بود استفاده کرد.” [۷۵] وی خاطرنشان می کند: [۷۶]

اما فقط با خود آیین بودایی است که در پالی کانون توضیح داده شده است که می توانیم در مورد یک مکتب منظم و جامع یا حتی یکپارچه از تمرینات یوگا صحبت کنیم ، که بنابراین اولین و قدیمی ترین است که به طور کامل برای ما حفظ شده است. [۷۶] دانلود کتاب اموزش یوگا با فرمت پی دی اف

متون اولیه بودایی شیوه های یوگیک و مراقبه ای را توصیف می  کند ، بودا برخی از آنها را از سنت śramaṇa وام گرفته است. [۷۷] [۷۸] قانون پالی شامل سه قسمت است که در آن بودا فشار دادن زبان به کام را برای کنترل گرسنگی یا ذهن ، بسته به محل عبور ، توصیف می کند. [۷۹] با این حال ، هیچ اشاره ای به وارد شدن زبان به داخل نازوفارنکس نشده است ، همانطور که در خکار واقعی بود . بودا از وضعیتی استفاده می کند که در آن با استخوان پا بر روی پروینوم فشار وارد می شود ، شبیه به حتی وضعیت های مدرن که برای تحریک کوندالینی استفاده می شود. [۸۰] برخی از سوتاهای اصلی که در مورد عمل یوگیک بحث می کنند شامل سوتای Satipatthana است( چهار پایه سوتای ذهن آگاهی ) و سوتای Anapanasati ( ذهن آگاهی از سوتای تنفس ).

ترتیب زمانی تکمیل این متون بودایی اولیه مربوط به یوگا ، درست مثل متن های هندوی باستان نامشخص است. [۸۱] [۸۲] منابع اولیه بودایی شناخته شده مانند مججیما نیکویا از مدیتیشن یاد می کنند ، در حالی که Anguttara Nikāya جحیان (مراقبه کننده) را توصیف می کند که شبیه توصیفات هندوی اولیه از مونی ، کسینس و زاهدان مدیتیشن است ، [۸۳] اما این شیوه های مراقبه نامیده نمی شود. یوگا در این متن ها [۸۴] اولین بحث خاص شناخته شده یوگا در ادبیات بودایی ، همانطور که در متن مدرن فهمیده می شود ، از یوگاکرای بودایی بعدی ومدارس Theravada . [84]

یک سیستم یوگا که پیش از مکتب بودایی بود ، یوگای جین است . اما از آنجا که منابع جین منابع بودایی بعد از تاریخ را به وجود می آورد ، تشخیص ماهیت مکتب اولیه جین و عناصر مشتق شده از مکتب های دیگر دشوار است. [۸۵] بیشتر سیستم های یوگای معاصر دیگر که در اوپانیشادها و برخی از متون بودایی اشاره شده اند ، به مرور زمان از دست رفته اند. [۸۶] [۸۷] [یادداشت ۱۲]

عدم اطمینان با گاهشماری دانلود کتاب اموزش یوگا با فرمت پی دی اف
الکساندر وین مشاهده می کند که مراقبه بدون فرم و مراقبه ابتدایی ممکن است از سنت اوپانیشادیک نشات گرفته باشد. [۸۹] اولین اشاره به مراقبه در Brihadaranyaka Upanishad ، یکی از قدیمی ترین Upanishad ها است. [۶۴] Chandogya Upanishad پنج نوع انرژی حیاتی ( پرانا ) را توصیف می کند. مفاهیمی که بعداً در بسیاری از سنتهای یوگا مانند صدا و رگهای داخلی ( nadis ) به کار رفته اند نیز در Upanishad توصیف شده اند. [۵۶] تایتیریا اوپانیشاد یوگا را تسلط بر بدن و حواس تعریف می کند. [۹۰]

اوپانیشاد
اولین ظاهر شناخته شده کلمه “یوگا” ، با همان معنی اصطلاح مدرن ، در Katha Upanishad است ، [۱۰] [۹۱] احتمالاً بین قرن پنجم و سوم قبل از میلاد ، [۹۲] [۹۳] در آنجا ساخته شده است به عنوان کنترل مداوم حواس تعریف می شود ، که همراه با قطع فعالیت ذهنی ، منجر به یک حالت عالی می شود. [۶۴] [یادداشت ۱۳] کاتا اوپانیشاد مونیسم اوپانیشادهای اولیه را با مفاهیم سامخیا و یوگا ادغام می کند. این سطوح مختلف وجودی را با توجه به نزدیکی آنها با درونی ترین انسان ، تعریف می کند . بنابراین یوگا به عنوان فرایندی از درون سازی یا صعود آگاهی تلقی می شود. [۹۵] [۹۶]این اولین اثر ادبی است که اصول یوگا را برجسته می کند. ایالات سفید:

اولین گزارش سیستماتیک موجود از یوگا و پلی از کاربردهای قدیمی ودایی در هندو کاتا اوپانیساد (Ku) یافت شده است ، کتاب مقدس مربوط به قرن سوم قبل از میلاد […] [من] سلسله مراتب ذهن را توصیف نمی کنم – اجزای بدن – حواس ، ذهن ، عقل و غیره – که مقوله های بنیادی فلسفه Sāmkhya را تشکیل می دهند ، که سیستم متافیزیکی آنها یوگای Yogasutras ، Bhagavad Gita و سایر متون و مکاتب را ایجاد می کند (Ku3.10–۱۱؛ ۶٫۷–۷) ۸) [۹۷]

سرودهای کتاب ۲ از Shvetashvatara Upanishad ، یکی دیگر از متن های اواخر هزاره اول قبل از میلاد ، روشی را بیان می کند که در آن بدن در حالت ایستاده نگه داشته می شود ، نفس محدود می شود و ذهن تمرکز مراقبه دارد ، ترجیحاً در داخل یک غار یا یک مکان ساده است ، دشت ، از سکوت یا به آرامی آب روان ، بدون سر و صدا و یا باد شدید. [۹۸] [۹۹] [۹۶]دانلود کتاب اموزش یوگا با فرمت پی دی اف

Maitrayaniya اوپانیشاد ، به احتمال زیاد در یک قرن بعد از تشکیل کاتا و Shvetashvatara اوپانیشادها اما قبل از سوترا یوگا پاتانجلی، اشاره به روش شش برابر یوگا – کنترل تنفس ( پرانایاما )، خروج درونگرا از حواس ( pratyahara )، مدیتیشن ( dhyana )، غلظت ذهن ( dharana ) ، فلسفی / استدلال خلاق ( tarka )، و جذب / اتحاد معنوی شدید ( سمادی ). [۱۰] [۹۶] [۱۰۰]

علاوه بر بحث در مورد یوگا در Upanishads اصلی ، بیست یوگا و همچنین متون مرتبط مانند یوگا واسیستا ، که در هزاره ۱ و ۲ میلادی ساخته شده است ، در مورد روش های یوگا بحث می کنند. [۱۰۱] [۱۰۲]

متون تاریخی مقدونیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *