جزوه تایپ شده شبکه های اجتماعی

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود خلاصه درس شبکه های اجتماعی
خدمات شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب امکان ارتباط افرادی را که در آن سوی مرزهای سیاسی ، اقتصادی و جغرافیایی دارای منافع و فعالیت های مشترک هستند ، فراهم می کند. [۵۰] از طریق ایمیل و پیام رسانی فوری ، جوامع آنلاین ایجاد می شوند که در آن اقتصاد هدیه و نوع دوستی متقابل از طریق همکاری تشویق می شوند . اطلاعات برای اقتصاد هدیه مناسب است ، زیرا اطلاعات کالایی غیرقابل ورود است و عملاً بدون هیچ هزینه ای می تواند هدیه شود. [۵۱] [۵۲] دانشمندان متذکر شده اند که اصطلاح “اجتماعی” نمی تواند فقط ویژگی های فن آوری بسترهای شبکه اجتماعی را تشکیل دهد. [۵۳]از این رو ، سطح جامعه پذیری شبکه باید براساس عملکرد واقعی کاربران آن تعیین شود. طبق نظریه استفاده و ارضای ارتباطات ، تعداد فزاینده ای از افراد به دنبال اینترنت و رسانه های اجتماعی هستند تا نیازهای شناختی ، عاطفی ، تلفیقی شخصی ، تلفیقی اجتماعی و بدون تنش را برآورده کنند. با استفاده از فناوری اینترنت به عنوان مکمل پاسخگویی به نیازها ، این امر به نوبه خود بر زندگی روزمره ، از جمله روابط ، مدرسه ، کلیسا ، سرگرمی و خانواده تأثیر می گذارد. [۵۴]شرکت ها از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای یادگیری شخصیت و رفتار کارمندان بالقوه استفاده می کنند. در موقعیت های متعدد ، نامزدی که ممکن است در غیر این صورت استخدام شده باشد به دلیل عکسها یا نظرات توهین آمیز یا غیر مشهور ارسال شده در شبکه های اجتماعی یا حضور در اخبار خبری رد شده است.دانلود خلاصه درس شبکه های اجتماعی

فیس بوک و سایر ابزارهای شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای هدف تحقیقات علمی هستند. دانشمندان در بسیاری از زمینه ها شروع به تحقیق در مورد تأثیر سایت های شبکه های اجتماعی می کنند ، و تحقیق می کنند که چگونه این سایت ها می توانند در زمینه مسائل هویت ، سیاست ، حریم خصوصی ، [۵۵] سرمایه اجتماعی ، فرهنگ جوانان و آموزش بازی کنند . [۵۶] تحقیقات همچنین پیشنهاد کرده است که افراد برای حفظ ارتباط ، دوستان آفلاین را در فیس بوک اضافه می کنند و این اغلب مرزهای کار و زندگی در خانه را مخدوش می کند. [۵۷] کاربران از سراسر جهان همچنین از سایت های شبکه های اجتماعی به عنوان منبع خبری جایگزین استفاده می کنند.[۵۸] در حالی که سایت های شبکه های اجتماعی بدون شک نحوه دسترسی ما به اخبار را تغییر داده اند ، [۵۹] کاربران تمایل دارند نظرات متفاوتی در مورد قابلیت اطمینان محتوای قابل دسترسی از طریق این سایت ها داشته باشند. [۶۰] دانلود خلاصه درس شبکه های اجتماعی

طبق مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ ، ۶۳٪ از کاربران فیس بوک یا توییتر در ایالات متحده آمریکا این شبکه ها را منبع اصلی خود برای اخبار می دانند ، بیشترین اخبار مربوط به سرگرمی است. در زمان انتشار اخبار جدید ، احتمالاً کاربران توییتر همچنان در این داستان سرمایه گذاری می کنند. در برخی موارد که اخبار سیاسی تر است ، ممکن است کاربران نظر خود را در مورد یک مطلب مرتبط شده در فیس بوک با نظر یا مانند آن ابراز کنند ، در حالی که کاربران توییتر فقط فید سایت را دنبال می کنند و مقاله را دوباره بازتوییت می کنند. [۶۱] در شبکه های اجتماعی آنلاین ، به دلیل عدم وجود دروازه بان های رسانه های سنتی ، می توان از صحت و اطمینان خبر کاسته شد. [۶۲] دانلود خلاصه درس شبکه های اجتماعی

مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد ۸۵٪ افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله از سایت های شبکه های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد خرید خود استفاده می کنند. در حالی که بیش از ۶۵٪ افراد ۵۵ ساله و بیش از حد به دهان به دهان اعتماد دارند. [۶۳] چندین وب سایت شروع به استفاده از قدرت مدل شبکه های اجتماعی بشردوستانه می کنند . چنین مدلهایی ابزاری را برای اتصال صنایع غیرقطعی و سازمانهای کوچک بدون منابع برای دسترسی به مخاطبان گسترده تر با کاربران علاقه مند فراهم می کند. [۶۴]شبکه های اجتماعی روشی متفاوت را برای ارتباط دیجیتالی افراد فراهم می کنند. این اجتماعات ابرمتن ها امکان به اشتراک گذاری اطلاعات و ایده ها را فراهم می کنند ، مفهومی قدیمی که در یک محیط دیجیتالی قرار دارد. در سال ۲۰۱۱ ، HCL Technologies تحقیقی انجام داد که نشان می داد ۵۰٪ از کارفرمایان انگلیسی استفاده از سایتها / خدمات شبکه های اجتماعی در ساعات اداری را ممنوع کرده اند. [۶۵] [۶۶] دانلود خلاصه درس شبکه های اجتماعی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *